Mituri despre bloggeri

mituri-blogger

M-am tot gândit dacă e o idee bun să abordez acest subiect și, deși, încă nu am un răspuns clar, o fac. 🙂 Toată lumea are o părere – bună sau rea – despre bloggeri, dar puțini știu ce înseamnă să fii blogger.

Câteva mituri despre bloggeri care ar trebui să dispară ASAP

1. Orice persoană care deține un blog se numește blogger. Ei bine, nu e chiar așa. Acel om poate fi numit, spre exemplu, om cu blog. Un blogger are un program destul de bine stabilit, obiective de atins, aduce informații comunității sale, își expune experiența vis-a-vis de un subiect, aduce un plus de valoare.

2. Orice blogger este influencer. Da` de unde? Mă rog, povestea cu influensăreala e o altă porcărie, dar nu intrăm acum în detalii. Poate într-un articol viitor. Da știu, e cool să porți etichetă de influencer (unii chiar cred asta), dar dacă ai un blog, indiferent de nișă, nu înseamnă că ai o influență asupra celor care te citesc. E adevărat, le aduci informații despre lansări, evenimente and stuff, îți dai cu părerea despre un lucru, dar asta nu înseamnă că îi influențezi.

3. Reversul medaliei. Nu toți influencerii sunt bloggeri. De regulă, bloggerii au o nișă și abordează subiecte pe blogul lor în funcție de nișa aleasă. Pe când un influencer nu are o nișă (sunt și excepții, of course), poate nu are nici blog, dar are abilitatea de a influența un public țintă în deciziile pe care le iau.

viata-de-blogger

4. Bloggerii cerșesc campanii și se mulțumesc cu orice fărâmă de atenție primesc. Aici îmi permit să vorbesc în numele colegilor mei de breaslă și cred că am dreptate atunci când spun că noi nu cerșim nimic. Toți bloggerii primesc campanii, oferte, produse, servicii și alte beneficii în funcție de munca pe care o depune. Nimic nu e gratis. Am mai auzit că sunt bloggeri care scriu articole pentru un preț de 15 lei, dar cred că aceștia se încadrează la primul punct. Sunt mai degrabă oameni cu blog, nu bloggeri.

5. Bloggerii nu merită respect. Sunt multe companii, ONG-uri și chiar oameni de PR și marketing care consideră că bloggerii nu merită să fie tratați cu respect. În schimb, au pretenții. Să ajungă la comunitatea pentru care ei au muncit, să fie promovați, să aibă content de calitate, să promoveze, etc. Oameni dragi, o intrare gratis la un eveniment, un colet cu produse sau o invitație nu-știu-unde nu înseamnă că poți face ce vrei cu acel blogger. A fi blogger nu înseamnă să fii sclav!

6. Toți bloggerii sunt la fel. Serios? Fiecare blogger are stilul lui și scrie din perspectiva lui. Faptul că scriu mai mulți bloggeri despre același subiect, nu înseamnă că toți scriu la fel. Dacă încă nu te-am convins, intră pe câteva dintre blogurile participante la SuperBlog, unde toți bloggerii au aceeași temă.

Ce alte mituri ați mai auzit? 🙂 Let`s talk about this!

xoxo

Share on Facebook18Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
Citeste si urmatoarele articole

4 Comment

  1. Valeria Chertes says: Răspunde

    Un articol care spune multe, felicitari!

    1. madmoiselle says: Răspunde

      Mulțumesc mult! 🙂

  2. ghelbere elena says: Răspunde

    Am inceput sa citesc de cativa ani tot felul de bloguri. Acum am cateva bloguri preferate in care am incredere si care scriu foarte frumos pe care le citesc zi de zi. Uite, cam o saptamana nu am avut timp de a va citi si mi-ati lipsit foarte mult.

    1. madmoiselle says: Răspunde

      Aww, ce drăguță ești! <3 mulțumesc! 😀

Lasă un răspuns