Attila Colaci – cel mai om dintre oameni – Part I

instructor-fitness-cluj

Funny intro: Bună ziua, doamnelor și domnilor. Bine ați venit la interviul de astăzi. Îl avem alături astăzi pe Attila Colaci, care ne va spune câteva lucruri despre el. Domnule Attila, începeți. Spuneți-ne câte ceva despre dvs. Păi, știți, sunt Attila, îmi place să..nu știu. (râde). Vrei să îl țin de unul singur? E monolog așa..ca la ventriloci. 

Cine este Attila?

Pfuu..e greu de definit. Attila este mai multe persoane în una singură, ba chiar aș putea spune și cu personalități diferite. Dar ca idee generală are 24 de ani, vine din Geoagiu, județul Hunedoara, de acolo de lângă stațiune; e în Cluj de vreo 6 ani și face orice ca să fie ocupat. 

Ai venit la Cluj pentru facultate?

Da. Adică da, am venit după ce am terminat liceul. 

Ce ai studiat?

În primul an am venit impulsionat de către părinți, am făcut un an de inginerie chimică la Știința și Ingineria Materialelor Oxidice și Nanomateriale. Facultatea era frumoasă, nici ușoară, nici grea, dar nu era ceea ce îmi plăcea. M-am înscris apoi într-un program Work and Travel atunci în 2011- 2012, am plecat în State și nu am vrut să mă mai întorc pentru că 1. nu îmi plăcea facultatea și 2. vorba aia…20 de ani, State, nici o grijă…

Între timp, ai mei mi-au scos dosarul de aici și m-au înscris la FSEGA la Marketing. Am fost bătut la cap să mă întorc și…m-am întors. Marketing-ul a fost love at first sight și de atunci zi și noapte asta fac. Momentan sunt la master în ultimul an, din păcate nu voi termina anul acesta pentru că nu am avut timp, dar de atunci mă ocup doar de marketing. 

„Orice am făcut, a fost legat de marketing!”

Să înțeleg că ești o persoană creativă?

Aș putea zice…Nu aș putea zice că m-aș putea apuca să scriu și eu bloguri, de exemplu. Pot să scriu, pot să-mi găsesc cuvintele, dar nu e ceva ce îmi place. Sunt mai mult partea aceea de persoană analitică , pe vânzări. Am fost implicat indirect în vânzări, am fost ospătar de la 14 la 22 de ani, poate chiar 23. Tot timpul mi-a plăcut să lucrez cu oamenii. 

Momentan, după cum știi, sunt la STA Travel, sunt Digital Specialist și mă ocup de partea de social media și search. Pe social media sunt pe global pe principalele piețe și pe search sunt pe două țări mai mici: Africa de Sud și Singapore. 

Pe lângă asta, de aproape un an de zile am lansat Marketer Meet-Up în Cluj prin care am încercat să unific oarecum comunitatea marketerilor din Cluj care era foarte disipată până în trecut. A fost un concept foarte bine primit, am început în august anul trecut cu 3 persoane . Ne-am întâlnit așa să discutăm despre marketing în era digitală și am ajuns ca la ultima ediție să fim peste 30 de persoane. Au fost prezenți manageri, CEO de companii din Cluj – doar local.

Cu ocazia asta au fost și câteva persoane care își căutau oameni pe care-i să-i angajeze, alții care își căutau de lucru și prin intermediul ăsta s-au și cunoscut, alții care au făcut schimb de experiență, au început proiecte. A fost ceva care chiar mă bucură!

Pe lângă asta mai fac și freelancing pentru câteva firme din Cluj și observ că e nevoie de o mică companie care să ofere consultanță. Sunt oameni care vor să facă, dar nu știu cum pentru că marketing-ul e destul de nou și într-o continuă schimbare și e nevoie de un specialist care să-ți spună „do this”, „don`’t do this”. 

social-media-specialist

Ce skill-uri trebuie să aibă o persoană care lucrează în marketing?

Depinde pe ce lucrează. Pentru că nu poți spune că lucrezi pe marketing digital. Sunt o grămadă de specializări: content writing și blogging – specializarea cum o ai tu și skill-urile tale; ai nevoie de oameni care lucrează pe design – de exemplu, cei care ți-au făcut site-ul; ai e nevoie de o persoană care să înțeleagă toată ideea de paid search, social media, e-mail. Să nu mai zic că ai nevoie și de ceva customer relationship și e foarte greu să găsești o singură persoană care să știe toate astea. 

Am întrebat asta pentru că am observat că apar o mulțime de specialiști în marketing peste noapte, doar că nu prea bine pregătiți.

Da, uite exact asta am văzut și eu. Am intrat în contact cu lumea marketing-ului încă din primul semestru, atât de mult mi-a plăcut. Și am început să-mi caut internship-uri. În fiecare an am avut cel puțin două internship-uri la companii și lucram exact pe asta. Nu mergeam pe call center sau pe vânzări, nu. Marketing, analiză, strategii – asta făceam. Și mai ales pe partea de digital pentru că e ceva ce îți dezvoltă creativitatea. Și da, aș putea spune că am din 2013 să intru în contact și să adun experiență.

Cât de mult trebuie să investești într-o campanie?

Depinde de scop, de ceea ce faci. Depinde de foarte multe lucruri. De exemplu, dacă tu ești o sală de fitness, nu prea ai nevoie de un site cum ai nevoie de social media pentru că mai degrabă te contactează cineva pe social media și te sună, decât să-ți scrie un e-mail. Mai degrabă îți intră pe facebook și vede la cover sau în albume orarele – se schimbă mai dinamic decât se schimbă pe site. Și am observat asta de când lucrez cu cei de la Bamboo. 

”În țările mai dezvoltate, platformele de social media au ajuns să concureze cu motoarele de căutare”.

Dacă apuci și întrebi oamenii unde își caută informații, vor spune pe net. Dacă îi întrebi și mai în detaliu, spun Google și apoi Facebook. Deci a ajuns Facebook și chiar vorbeam cu cei de la Facebook de la sediul central din Irlanda și spuneau că și ei observă trendul acesta în care oamenii intră pe Facebook în bara de căutare și se apucă să-și caute informații ca pe Google. 

Cum va arăta online-ul în viitor? În ce direcție crezi că se îndreaptă?

Măi, e din ce în ce mai personalizat. Acum 10 ani totul era standardizat, erau informații peste tot. Când căutai ceva găseai informații ca la bibliotecă. Acum totul tinde spre personalizare. Ce caut eu pe Google și ce cauți tu, o să difere informațiile bazate pe ce am căutat, pe istoric, pe interese, pe comportament, etc. Deci îți personalizează și se va accentua acest lucru. De exemplu, căutăm același lucru: mie îmi apare o reclamă, ție nu.

Ai renunța la marketing?

Sincer? Nu. Ar trebui să fie ceva foarte important și care să-mi placă foarte mult, gen încă un love at first sight. Momentan îmi investesc aproape tot timpul în marketing, online-offline. Chiar nu cred că aș putea renunța. Îmi place prea mult ceea ce fac. Pot să spun că sunt unul dintre puținii oameni care pot spune că fac ce-mi place.

sala-fitness-bamboo

Ca să vorbim și despre cealaltă activitate a ta, de unde pasiunea pentru sport?

De mic am fost energic și cred că aveam vreo 14 ani când s-a deschis în Geoagiu o sală de karate. Am făcut sportul ăsta undeva la 7 ani, am ajuns și la naționale, la europene, iar în ultimii doi ani, chiar înainte să plec la facultate, țineam clasele de începători. 

După aceea, am ajuns în Cluj și nu am mai păstrat legătura cu sporturile de contact pentru că nu prea sunt fan violență. E frumos, dar nu vrei să arăți la 25-30 de ani ca un cartof. 

M-am apucat apoi de sală. Ca orice student, am început la sala de la subsol, ieșeam la alergat. Am ajuns și eu într-o sală – în mod ironic am ajuns la Bamboo și de atunci acolo am rămas. 

Ulterior am făcut cursurile de antrenor și..puf – here I am: antrenor de fitness!

De cât timp?

Acreditat din decembrie 2016, dar pot spune că mă consider antrenor de dinainte. Dar asta e pe partea de hobby. Nici nu știu cum să descriu. Aș zice că partea de marketing e și meserie și hobby, iar sportul e fix la fel. Dar partea de sport o păstrez mai mult pentru hobby pentru că deși țin clase și am clienți, nu o fac neapărat pentru bani. O fac să ajut oamenii pentru că lucrăm la birou. Știi ce înseamnă să stai 8 ore la birou și să nu te poți lega la șireturi, să nu te poți apleca, să te doară spatele dimineața. Și prin sport poți rezolva treaba asta. 

Lucrez în mare parte cu apropiați și cu cei care chiar îmi cer ajutorul. Nu caut eu proactiv clienți. Mă implic 100%, facem antrenamente specifice, stretching specific și pe lângă faptul că te tonifici, slăbești, crești masa musculară, toți cu care am lucrat mi-au spus că le-am îmbunătățit viața. Mă mișc mai bine, am rezistență mai mare, pot să urc scări, pot să merg la plimbare pe un deal, nu mă mai doare spatele, nu mă mai dor genunchii, etc. 

Și ce le recomanzi oamenilor care vor să facă sport, dar nu au timp să ajungă la sală?

Să facă acasă. Îți pui ceasul să sune cu 10 minute mai devreme să te trezești și nu îți trebuie mai mult decât să faci 10 minute stretching și un pic de mișcare. Și ți se îmbunătățește viața considerabil. Înainte să intri la duș, înainte să îți bei cafeaua, înainte de orice, bea un pahar cu apă și 10 maxim 15 minute de mișcare. Nu ai nevoie de mai mult. 

Ai energie toată ziua pentru că îți dai drumul la organism într-un mod mai agresiv și ești și mai motivat și eliberezi anumiți hormoni care te fac mai fericit. 

Cum reușești să combini cele două domenii de activitate, cele două hobby-uri?

Am un orar destul de strict. Momentan am avut și eu nevoie de o pauză ca să mă reîncarc cu energie și momentan nu am nici un client, dar și când nu am clienți mă duc dimineața la sală și lucrez pentru mine, ies de la sală și ajung la birou, lucrez și apoi ori mă duc înapoi la sală și mai povestesc cu oameni și fac freelancing, ori fac cu clienții. 

Și weekend-urile sunt la fel, doar că scoatem din schemă partea de STA. 

Și nu te simți prins ca într-o rutină? 

Absolut deloc. Pentru că și la STA fiecare campanie e diferită, fiecare produs diferă, tehnologia e mereu în schimbare și te ține în priză. În plus, după asta te duci la sală, lucrezi cu oameni diferiți, cu idei diferite și nu o să fie niciodată o rutină. Pare o rutină, dar în fiecare zi faci altceva. 

E o rutină plăcută.

Da! E o  rutină din punct de vedere al programului, dar nu poți spune că faci același lucru zi de zi. De doi ani nu am mai avut nici o zi la fel. 

Care au fost cele mai surprinzătoare rezultate la un client de al tău?

Oh, am avut o fată. Am lucrat trei luni. Mi-a spus că ea vrea să iasă la plajă și la piscină fără să-i fie rușine. În trei luni a slăbit 6 kilograme, e foarte puțin. Daar, fata aceea a pierdut 19 cm în talie, a slăbit undeva la 10-11 kg de grăsime și a pus masă musculară. Efectiv a venit ca o formă compactă și a plecat..pffu..am o regulă I am not dating my clients or coworkers, dar fata arăta wow. 

Și nu pot să spun că am fost eu miraculos, căci eu doar am făcut niște măsurători, am făcut un plan și am chinuit-o. Fata a fost foarte dedicată și 60-70% din rezultate i se datorează ei. A fost motivată, a mâncat ce i-am zis, a făcut ce i-am zis și rezultatele s-au văzut. 

Cât de importantă e alimentația?

Răspunsul îl veți găsi în partea a doua a interviului! Stay tuned!

xoxo

Sursă foto: arhiva personală Attila Colaci

Share on Facebook5Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
Citeste si urmatoarele articole

Lasă un răspuns