În ultimii ani se tot vorbește despre start up-uri. Subiectele precum „Care sunt primii pași spre un start up de succes?” sau „Cum să-ți construiești un start up cu riscuri minime?” se află în topul preferințelor tinerilor antreprenori. Se organizează evenimente, workshop-uri și ateliere în care sunt exploatate tot felul de idei de afaceri.
Dar ce spuneți dacă, într-o lume a start up-urilor, am alege o franciză?
Înainte să spuneți un NU mare și hotărât, vă invit să vă alăturați în jocul meu.
Să spunem că ai o pasiune și vrei să o transformi într-o afacere. Sau te pricepi să faci un lucru foarte bine – nu știu, să spunem clătite – iar asta ar putea fi o oportunitate de afacere grozavă, ținând cont de faptul că nu-s multe firme care fac acest lucru în orașul tău. Sau, pur și simplu, te trezești într-o dimineață cu o idee de afacere cu care i-ai da pe toți pe spate și deja te visezi un antreprenor de succes.
Și te apuci de treabă și începi să schițezi planul de afacere. Ideea de business o ai deja, dar mai ai nevoie de:
- spațiu – unde vei face clătitele?
- meniul – că doar nu poți începe o afacere cu un singur sortiment de clătite.
- rețeta – trebuie să știi exact ce trebuie, cât, cum, etc..
- brand – cu toții știm cât de important este brand-ul și ce puteri magice are.
- amenajarea spațiului – un alt aspect deosebit de important.
- testare – poți face clătite excelente, mai ceva ca la mama acasă dar să constați cu stupoare că oamenii nu își doresc acest lucru.
- furnizorii – mai ales într-o astfel de afacere, materia primă reprezintă un punct cheie.
- bani – sunt primordiali și ai nevoie de ei pentru punctele de mai sus.
Și începi să pui bazele afacerii tale în cel mai optim mod, însă după o perioadă observi că ești cu un picior în pragul falimentului. Tocmai din cauza faptului că start up-urile pot fi extrem de tricky și riscante, eu prefer francizele. De ce? Pentru că risc diminuat și pentru că know-how împărtășit. Sună bine, așa-i?
De exemplu, eu mi-aș alege franciza The Coffee Shop. Și asta nu doar pentru faptul că îmi place cafeaua. Această franciză a luat naștere acum 4 ani și este un concept 100% românesc. Franciza The Coffee Shop a luat naștere din pasiune pentru cafea și se află într-o continuă dezvoltare de produse și servicii.
De ce este franciza The Coffee Shop o franciză profitabilă?
În primul rând, ai oportunitatea de a dezvolta propria gamă de produse. Acest lucru mi se pare o șansă extraordinară pentru micii antreprenori. În al doilea rând, primești asistență în negocierea și contractarea locației, ceea ce este mai mult decât perfect pentru antreprenorii la început de drum.
O franciză în 2017 înseamnă o afacere de succes deoarece ai parte de training specializat, ai un plan sigur de expansiune pentru următorii ani și suport pentru creșterea performanței locației.
Deci, ce fel dejoc veți alege? Unul plin de riscuri, în care trebuie să investești enorm în campanii de marketing și branding sau un joc cu risc diminuat, alături de oameni de succes care te sfătuiesc în orice problemă ai întâmpina?
Ce alegeți, start up sau franciză?
Articol scris pentru proba 5 din cadrul competiției Spring SuperBlog 2017.
Sursă foto: super-blog.eu și unimedia.info