Sală. Obiective noi. Story time

sală-obiective

În continuare primesc întrebări despre sală și îmi cereți să mai fac clipuri cu exercițiile pe care le fac la clase. Mă bucur tare mult că vă plac și că vă motivează. Prin urmare, vor mai urma astfel de clipuri.

În acest articol doresc să mai împărtășesc cu voi impresii după aproape 5 luni de mers la sală. La început eram setată să slăbesc. Aveam pe atunci 59 de kilograme și îmi doream foarte, foarte mult să ajung undeva pe la 54. Cel puțin o dată pe săptămână mă urcam pe cântar, să văd cum se prezintă corpul meu. Mă frustram ori de câte ori vedeam că stagnam. Am slăbit 3 kilograme destul de repede, apoi cifrele afișate pe cântar refuzau să se schimbe.

sală-obiective

Și atunci am zis că trebuie să schimb alimentația. Să o las mai ușor cu carbohidrații (da, eu eram acea persoană care mânca paste sau cartofi prăjiți după/înainte de sală) și cu zahărul. Mi-am promis că singurul zahăr procesat pe care îl voi consuma e cel din cafea, căci nu-mi imaginez cafeaua fără lapte și zahăr.

Bineînțeles că aceste schimbări erau de capul meu, fără să consult un nutriționist sau antrenorul de la sală. Așa mi se părea mie logic, dar câte știu eu despre nutriție? Aproape nimic, vă asigur. Am continuat să merg la sală, dar tot kilogramele tot nu dispăreau.

Apoi, am lipsit aproape trei săptămâni de la sală din mai multe motive. Când am reluat activitatea, realitatea mi-a tras două palme zdravene. Nu mai puteam face aproape nimic, oboseam încă de la încălzire. Și nu doar că oboseam, dar mi se făcea rău. Dureri groaznice în abdomen/stomac, amețeli, hiperventilație, stări de greață. Nu înțelegeam nimic din ce se întâmplă, nici antrenorii nu înțelegeau de ce mă opresc la fiecare minut să-mi trag sufletul.

sală-exerciții

În acest timp în care nu am mers la sală, s-a întâmplat totuși un lucru. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să mă urc pe cântar. Am observat că pierdusem un kilogram. Eram atât de fericită. Mă lăudam la toată lumea că, în tot acest timp în care nu am făcut sport deloc, nu doar că nu m-am îngrășat, dar am reușit să slăbesc un kilogram. Fericirea aceasta mi-a fost spulberată de Petra – una dintre antrenoarele de la Big Fitness – care mi-a explicat cum stă treaba cu sportul.

De fapt, ce se întâmplase, a fost ca masa musculară să se lase, ceea ce a determinat cântarul să-mi arate un kilogram în minus. De fapt, nu slăbisem deloc.

sală-story-time

Poate că vă întrebați de ce povestesc chestiile astea, aparent banale. Uite ce am învățat și ce mi-am (re)adus aminte.

  1. Degeaba mergi la sală, dacă faci totul de capul tău. Când ești bolnav, mergi la doctor. Când ți se strică laptopul, mergi la service. Câmd mergi la sală, ar trebui să consulți un specialist. Nu degeaba oamenii ăștia se numesc antrenori. Au cunoștințe și experiență în acest domeniu, iar dacă vrei rezultate, trebuie să ai cel puțin o discuție serioasă cu un antrenor.
  2. Fă-ți un plan. Da, e simplu să mergi la o sală de fitness. Ba chiar e cool să spui în stânga și-n dreapta că mergi la sală. Dar ce faci acolo? Care e planul tău? Ai o anumită rutină? Să mergi la pilates și să ai pretenția să slăbești e cam too much.
  3. Setează-ți obiective. Nu e suficient să spui doar „vreau să slăbesc”. Nu e suficient nici să menționezi câte kilograme vrei să dai jos. Ceea ce ai nevoie sunt câteva obiective. Tu știi cum vrei să arate corpul tău, tu știi scopul pentru care mergi la sală. Mi-a plăcut foarte mult cum procedează Tatiana – o altă antrenoare de la Big Fitness – la cycling. După ce te stoarce de energie 50 de minute, aproape de final îți acordă câteva minute în care faci ce vrei tu. Ești liber să îți setezi rezistența, ritmul, poziția, tot. Singura condiție e să nu părăsești clasa. La început mi s-a părut funny, dar cred că abia atunci mi-am dat seama cu adevărat care-mi sunt obiectivele. E ușor să faci ce și cât îți spune antrenorul și e și mai ușor dai vina pe el că o clasă e prea grea, că nu mai poți, ai obosit, etc. Dar adevărata provocare e atunci când ești lăsat liber. Poți face orice, inclusiv să stai. Dar, cu toate astea, ce alegi?
  4. Ai grijă ce semnale îți transmite corpul tău. Indiferent că ai dureri, te simți slăbit sau, mă rog, te confrunți cu alte simptome, ascultă-ți corpul. Dacă obosești la o clasă sau dacă simți că nu mai poți să respiri la un antrenament, nu înseamnă că trebuie să renunți la sală. Pur și simplu trebuie să vezi care e cauza și să lucrezi la ea. Cu atât mai mult cu cât faci mult cardio. Nu e ușor, dar dacă asta ai decis să faci, stick to it no matter what.
sală-big-fitness

Acestea fiind zise, haideți să fim mai realiști și sinceri în ceea ce privește mersul la sală. Eu, între timp, pregătesc un clip nou cu noi antrenamente. Curioși să vedeți despre ce e vorba?

Bineînțeles, toate aceste poze drăguțe mi-au fost făcute de draga mea, Oxana.

3 Replies to “Sală. Obiective noi. Story time”

  1. Valeria Chertes says: mai 22, 2019 at 4:55 pm

    Este bine că te poți ține de sala ,eu nu am reușit niciodată.

  2. Trandafir Mihaela Anabela says: mai 22, 2019 at 5:34 pm

    decii. tare as mai vrea sa am si eunu 54ca in tinerete da un58_59ca eu sunt dusa la 64deja😅😢 dar recunosc ca nici numa strofloc sa fac cv concret 😢 doar incerc sa nu mai pap dupa 7 si fara dulciuri si mai multa apa… eu incerc… daca imi reuseste sr fi fain

  3. Roman Nicoleta Ana Maria says: mai 23, 2019 at 1:30 pm

    Ma bucur pentru tine ca mergi la sala,spor sa ai si sa ti atingi obiectivele!Eu fac acasa sport😁

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*