Păpică bună, dar sănătoasă. Se poate, trust me

mancare-sanatoasa

Nu știu cum sunteți voi, dar eu iubesc mâncarea. Unde vezi mâncare, hop și eu. Mănânc rar de foame, de cele mai multe ori mănânc de plăcere. Și, haterilor, acum e momentul cel mai potrivit să spuneți „evident că mănânci de plăcere, doar se vede”. Vedeți cum să gândesc eu și la voi? Să vă mai prind eu că îmi spuneți că-s rea! Bun, gata! Ați mustăcit safisfăcuți, acum să vorbim despre păpică.

Un lucru e cert, sunt gurmandă. Deal with it! Nu mă poți scoate la cină și să te aștepți să mă mulțumesc cu două frunze de salată și o felie de lămâie. Sau, mai rău, să comand doar o apă plată pentru că e trecut de ora 18. Nu, nenică! Mănânc cot la cot cu bărbatul care mă invită la masă. Sau, mă rog, aproape cot la cot cu el. Păi îmi comand fripturică de rătușcă cu piure de conopidă și salată, chorizo pasta cu extra parmezan sau un hallomi burger cu o porție mare de cartofi și sos de chili. La fel de mult îmi place ciorba de legume sau de văcuță acră, foarte acră cu un ardei mare și iute lângă. Sau un bol cu hummus și legume cu sos teriyaki, de îmi vine să leșin de plăcere. Să nu mai spun de un duo tartar cu piure de avocado și icre de somon. Yummy, yummu, yummy! Aș putea savura bruschete cu usturoi și roșii fără să mă plictisesc, tagliatelle cu somon și vodka, penne al forno, risotto cu hribi și brânză de capră, sushi, cartofi la cuptor cu unt asezonată cu o imensă salată de sfeclă roșie.

tăiței-legume

La desert aș putea s-o las mai moale, mai puțin tiramisu, pancakes și banana bread. Aș putea să mănânc aceste deserturi și în somn. Ba chiar cu două lingurițe deodată. Le iubesc și nu mi-aș putea imagina viața fără ele. Așadar, când vine vorba de mâncare, vă puteți aștepta la orice din partea mea. Orice combinație de arome și gusturi. De la sarmale în viță de vie cu afumătură, la cotlet de miel de Noua Zeelandă. De la mămăligă cu brânză, la carpaccio de vită Black Angus. De la supă de pui, la fritto misto. Mâncarea e cea mai interesantă, mai minunată și mai divină invenție a omenirii. Totul se reduce la mâncare, indiferent cine ești și cu ce te ocupi. Iar să te prefaci că tu ești ok cu un iaurt degresat, când ochii îți salivează după un platou de brânzeturi franțuzești și struguri, nu e chiar ok. De fapt, nu e deloc ok.

logo

Nu știu ce e aia dietă. E un concept pe care nu-l cunosc. Am avut o singură dată o tentativă de a urma ceva dietă, dar mâncarea a învins. Sau poate că dieta nu putea ține pasul cu mine. Nu știu. Cert e că mă bucur de fiecare dată când am în față o mâncărică gustoasă. Câteodată mă mai bagă Mister Cântar în ședință și-mi trântește teorii cum că aș mânca prea mult, că îi este greu să mă care atâta în spate, că iar nu mai îmi vin pantalonii…Nimicuri din astea. Bineînțeles că habar nu am despre ce vorbește, căci eu mă simt excelent. Colebil e numele meu mic!

Când văd că Boss Cântar insistă cu excesul de mâncare, mai reduc din porții. Și beau mai multe sucuri din fructe și legume. Dar nu înainte de a-i scoate ochii că merg la sală și ar trebui să o lase mai moale cu reproșurile!

Și cum Foodie este numele meu mic, am decis azi să împărtășesc cu voi câteva alimente care nu-mi lipsesc (aproape) niciodată din casă. Luați o foaie și-un pix și notați. O să vă prindă bine și chiar vă recomand să țineți cont de ele!

usturoi

Locul întâi îl ocupă usturoiul. Nu știu ce m-aș face fără el și, sper, că nici el fără mine. Eu nu-mi sun iubitul să-l rog să cumpere lapte și pâine în drum spre casă, ci usturoi și ceapă. Asta e baza la noi în casă. Îl adaug aproape în fiecare preparat, ador aroma și gustul inconfundabil pe care îl oferă mâncării. În plus, are puține calorii și puternice efecte antibacteriene și antifungice. Ia spuneți-mi, știați asta?

Locul doi îl ocupă sfecla roșie. De trei ori yummy! Am redescoperit-o în momentul în care am decis să intru în rândul vegetarienilor. E un super aliment și îl folosesc în multe combinații. De la salată, până la ciorbă, humus, suc sau smoothie. În plus, sfecla are multiple beneficii pentru organismul nostru, așadar vă rog să-i dați o șansă (în cazul în care nu ați făcut-o până acum). Are efect antioxidant și detoxifiant și este o sursă bogată de vitaminele A, B şi C, magneziu, potasiu, fier, calciu, fosfor şi acid folic. Este cunoscută și pentru propietatea sa de a purifica sângele și de a da un boost de energie organismului. Nu în ultimul rând, fetelor, are puține calorii!

humus-sfeclă-roșie

Caisele deshidratate. Le-am introdus în viața mea acum vreun an, când am văzut pe un blog culinar minunata rețetă de banana bread. Pentru că nu-s egoistă, o s-o shareuiesc cu voi pentru că e simplă și o poate face și un copil de creșă. Este un desert sănătos și delicios, iar majoritatea ingredientelor sunt la un click distanță pe Dried Fruits. Pe cuvânt de foodie!

____________________________________
INGREDIENTE
100 gr. făină integrală + 100 gr. făină albă (poți să folosești doar albă sau doar integrală)
3 banane coapte
50 ml. lapte
2 ouă
1 linguriță esență de vanilie + 1 linguriță esență de rom (sau, după preferințe, una dintre ele)
70 gr. caise deshidratate (sau, după caz, merișoare, prune, curmale, stafide – you name it)
60 gr. migdale (le poți înlocui cu nucă, alune de pădure, caju sau arahide)
1 pliculeț praf de copt + 1 linguriță scorțișoară
1 vârf de sare și, opțional, 3 linguri de ulei de cocos.

banana-bread-rețetă

____________________________________
PREPARARE
Într-un bol pune ingredientele uscate: făina integrală, făina albă, praful de copt, scorțișoara, sarea, caisele și migdalele. Amestecă.

Într-un alt bol pisează bine bananele cu ajutorul unei furculițe sau cu un instrument de făcut piure. Adaugă apoi cele 2 ouă, laptele, cele 2 esențe și, opțional, uleiul. Amestecă bine-bine.

Pune această compoziție într-o tavă de chec (sau orice tavă ai la îndemână) acoperită cu hârtie de copt. Pune tava la cuptorul preîncălzit la 180°C pentru 40-45 minute (depinde de cuptorul fiecăruia). După cele 40 minute fă testul scobitorii: dacă aceasta iese curată, banana bread este gata. Dacă nu, mai las-o vreo 5 minute.

Tips! NU DESCHIDE UȘA CUPTORULUI ÎN PRIMELE 30 MINUTE, ALTFEL ALUATUL SE VA LĂSA ȘI NU O SĂ CREASCĂ!

V-am spus că e super ușor de făcut? Ei bine, cu plăcere!

Năutul este un alt aliment nelipsit din viața mea. Se poate transforma super ușor într-o garnitură, humus sau, de ce nu, într-un snack sănătos. Ați încercat năut copt la cuptor? Nu? Vă zic doar atât: o să mai faceți!

Fulgii de ovăz. De cele mai multe ori îi transform într-un terci cu fructe proaspete, alături de un mix de semințe. Uneori, când am poftă de ceva dulce, fac clătite cu fulgi de ovăz. Sănătate curată! Fulgii de ovăz reprezintă o sursă bogată de fibre și au un conținut ridicat de vitamine, minerale și antioxidanți. 

Paste integrale. Sunt un fan înfocat al pastelor, iar varianta integrală mi se pare o alegere mult mai bună datorită gradului ridicat de fibre. De asemenea, pastele integrale nu conțin multe calorii, dar oferă numeroși nutrienți. Pe site-ul prietenilor Dried Fruits am văzut o variantă tare interesantă de paste, și anume, paste penne cu sfeclă roșie și hrișcă. Trebuie musai să le încerc!

Semințele de chia. Un alt aliment minune și la care nu aș renunța pentru nimic în lume. De cele mai multe ori le consum în terciul despre care v-am vorbit mai sus. În alte dăți fac budincă de chia. În ambele variante, un adevărat deliciu. Să nu uităm că semințele de chia sunt extraordinar de sănătoase pentru organism și sunt pline de subtanțe nutritive, fiind o sursă de fier, proteine, fibre, vitamine din grupa B, minerale şi acizi graşi Omega 3.

Siropul de arțar (fără gluten). Clătitele – indiferent de rețeta aleasă, sunt mult mai bune cu un topping de sirop de arțar. Asta și ca să înlocuiesc mierea.

Amestec de legume pentru supe și ciorbe. Asta pentru că nu concep ideea de supă/ciorbă fără un asemenea amestec. De fapt, e cineva care nu-l folosește?

dried-fruits

Alune, miez și nuci crude. Pentru că fac banana bread cam în fiecare săptămână și e o modalitate ușoară și sănătoasă de a mai potoli foamea.

După cum vedeți, iubesc mâncarea și din câte observ, și ea mă iubește pe mine. There is no other way!

Voi cum sunteți? Tot gurmanzi sau vă săturați doar cu privitul și mirositul?

Articol scris pentru Sprin SuperBlog 2020!

6 Replies to “Păpică bună, dar sănătoasă. Se poate, trust me”

  1. Roman Nicoleta Ana Maria says: martie 24, 2020 at 10:32 am

    Un articol foarte util! Multumim frumos pentru reteta! Am sa o incerc si eu!

  2. Dana says: martie 24, 2020 at 11:20 am

    Am un foarte mare respect si o admiratie maxima pt cei care pot tie o dieta,in post,un regim,chestii din astea.Eu pot sa ma abtin maxim 30 de min.Nu concep mancare fara paine si din lista ta as alunga fulgii(de orice fel)duca-seeee,ca imi stau in gat🙈🙈

    1. Valeria Chertes says: martie 24, 2020 at 4:10 pm

      Mulțumim pentru rețetă,îți doresc succes!

    2. Loredana Maria says: martie 24, 2020 at 7:16 pm

      Yammy arată foarte bine, mulțumim frumos pt retetă

  3. Alexandra says: aprilie 1, 2020 at 6:26 pm

    O reteta de nota 10, big like :DD

    1. Madmoiselle Sarcastique says: aprilie 2, 2020 at 8:34 am

      Mulțumesc frumos! 🙂

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*