Reclamele de pe pachetele de țigări

reclamele-pachete-țigări

Nu știu cine gândește reclamele de pe pachetele de țigări, dar sunt oribile. Și useless, aș mai adăuga.

Da, sunt fumătoare. Nu spun asta ca să mă laud și nici să m victimizez Oh, vreau să mă las și nu pot. Pentru că pot, doar că e o alegere pe care am ales să o fac. Dar, mă rog, asta e deja altă poveste, altă discuție.

Având mai tot timpul un pachet de țigări la mine, nu pot să nu analizez ambalajul. Și mă amuză de numa imaginile dezastruoase însoțite de avertismentele inutile de pe pachetul de țigări. Fumatul cauzează 9 din 10 cancere pulmonare. Fumatul poate să ucidă. Fumatul reduce fertilitatea. Fumatul crește riscul de orbire. Fumatul blochează arterele. Și câte și mai câte.

Partea aceasta cu avertismentele mai pot înțelege. E o realitate. Fumatul este nociv și atrage după el tot felul de consecințe. Dar partea cu imaginile de pe pachetele de țigări nu le-am înțeles veci. Unele dintre ele mi se par exerciții eșuate în Photoshop ale unui amator. Și consider că sunt exagerate. Foarte exagerate.

65% din suprafaț unui pachet de țigări conține imagini dezgustătoare și mesaje scrise cu font de 20. Față – spate, ca să fie sigur că se vede. Practic, un pachet de țigări s-a transformat ntr-un mic panou publicitar cu campanii anti-fumat. Înțeleg faptul că design-ul unui pachet de țigări respectă anumite legi. Nu spun că aceste avertismente + imagini ar trebuie înlăturate definitiv, ci îmbunătățite. Dacă tot se vrea o avertizare a populației care are acest viciu, atunci cred că echipele de marketing ale producătorilor de țigări să fie mai creativi. Și să facă reclamele de pe pachetele de țigări mai realiste și mai creative.

În plus, nici un fumător nu dă doi lei pe aceste reclame. Cel puțin eu nu am întâlnit nici un fumător care să zică „băi, eu mă las de țigări. Nu vreau să ajung transfigurat ca tipul ăsta de pe pachetul meu de Kent”. Nu, nene. Omul se bucură se doza de nicotină și își vede de viață.

Și dacă tot Guvernul este atât de atent la populație și îi dorește atât de mult binele, de ce nu aplică această metodă și la alte lucruri, substanțe care sunt la fel de nocive?

alcool

Precum alcoolul. Să nu îmi spuneți că alcoolul face bine la organism. Nu, consumat în exces, provoacă ciroză și are multe efecte negative asupra corpului nostru. Și atunci, de ce nu văd astfel de avertismente pe sticlele de vodka? Sau tequila? Sau, mă rog, pe sticlele de rom? Bineînțeles că etichetele băuturolor alcoolice sunt cu butoaie frumoase de lemn, fructe, femei frumoase sau domni mustăcioși, dar unul nu ar pune un ficat măcinat sau o femeie plină de vânătăi.

Băuturile alcoolice cu ce sunt mai speciale? Câte căsnicii nu au fost distruse de persoane care au consumat alcool? Câte cazuri de violență domestică nu au avut punct de pornire alcoolul?

Până acum nu am văzut nici un om care și-a bătut soția/iubita doar pentru că a fumat un Pall Mall. Și nici cazuri de viol sub pretextul „Am fumat un Malboro și mi-a luat Dumnezeu mințile” nu am auzit. Nici cazuri de accident de mașină cauzat de fumatul unui Dunhill nu am văzut. În schimb, sunt influența alcoolului am văzut și am auzit destule. Și lucruri nu tocmai ok.

Despre asta de ce nu se vorbește? De ce nu se ia măsuri? Nu e un reproș, o răzvrătire, ci pur și simplu nu pot să văd logica. Dacă am eu ochelari de cal, vă rog să mă lămuriți în secțiunea de comentarii.

De asemenea, de ce nu apar avertismente pe cutiile de medicamente? Sau pe anumite substanțe care sunt toxice sau produc tot felul de boli și efecte adverse? De ce ne focusăm doar pe țigări?

Nu spun că țigările sunt sănătoase sau că ar trebui lăudate. Ceea ce încerc să transmit este faptul că reclamele de pe pachete de țigări sunt la fel de eficiente ca o frecție la picior de lemn. Poți să le faci, dar nu ajută pe nimeni.

8 Replies to “Reclamele de pe pachetele de țigări”

  1. Roman Nicoleta Ana Maria says: mai 29, 2019 at 2:13 pm

    Of ca bine spui in acest articol!si eu fumez,cat am fost însărcinată nu am atins tigarile,dupa m am reapucat din pacate! Dupa moartea părinților am suferit si sufar in continuare, ma m ai alin cu cate o tigara,fumez cam un pachet la saptamana,nu cred ca este mult dar nici putin,este nociv si sunt constienta dar bauturile alcoolice sunt si mai nocive mai ales in familie,sunt atatea cazuri si despre bautura nu se face atata reclama!

    1. madmoiselle says: mai 29, 2019 at 2:28 pm

      Exact! Și stau și mă întreb „de ce?”. Pur și simplu nu mi se pare logic!

  2. Trandafir Mihaela Anabela says: mai 29, 2019 at 2:19 pm

    bun, ai pus punctul pe i cu bagaile si casniciile esuate si ratate de la alcool mai ales ca suntem in top 👌👍🇷🇴👏 nu agreez reclamele urate si nici nu le vad rostul, mai ales ca exista inca promotii la țigări deci total se bat cap în cap🤔😀 eu as semna o petitie pt i. plementarea pozelor „tampite” si pe sticlele de alcool

    1. madmoiselle says: mai 29, 2019 at 2:30 pm

      E normal ca producătorii de țigări să își facă reclamă, mai aleg că ei nu pot avea parte de reclame televizate. Și, din cauza asta, se axează pe tot felul de campanii și promoții prin localuri și evenimente. Și, da, sunt de acord cu tine în legătură cu petiția 😀

  3. Valeria Chertes says: mai 29, 2019 at 2:24 pm

    Eu am fumat ani buni dar am fost nevoita să mă las din cauza problemelor de sănătate și bine am făcut că altfel nu era bine deloc.

    1. madmoiselle says: mai 29, 2019 at 2:30 pm

      Mă bucur că ai avut voință să te lași. Felicitări!

  4. Marinescu Constantina Cristina says: mai 29, 2019 at 6:07 pm

    Foarte bine punctat acest articol, deși nu fumez mi se pare o tâmpenie sa pui astfel de poze pe un pachet de țigări! sincer pana acum nu am văzut vreo persoană să fie desfigurata de țigări așa cum o arată multe poze!

    1. madmoiselle says: mai 30, 2019 at 11:11 am

      Așa-i? Sau să arate precum o fantomă! :))

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*