Glass – Film cu super eroi

glass-recenzie-review

Mi-a luat ceva până să înțeleg ideea filmului Glass și să fiu prinsă în poveste. Acest lucru este din cauza faptului că nu am văzut primele două filme. Dacă doriți să vă uitați la Glass, vă recomand să începeți cu Unbreakable și Split. În momentul în care colegii mei de la birou m-au anunțat că au luat un bilete la un film cu super eroi, am strâmbat din nas. Dar, de dragul coelctivului, am acceptat să ies cu ei.

Și bine am făcut, căci mi-a plăcut mult acest film. Glass nu este un film clasic cu super eroi. Personajele din Glass au dublă personalitate sau, în cazul lui Kevin (James McAvoy) multiple personalități. În Split putem observa aproximativ 8 dintre cele 23 de personalități ale sale, iar în Glass facem cunoștință cu cea de a 24 personalitate. Aceasta din urmă este și cea mai de temut, numele ei fiind Bestia.

Este drept că ador filmele care abordează astfel de subiecte. Țin minte că primul film care avea un personaj cu dublă personalitate a fost când aveam vreo 14 ani. Da, era cea telenovelă, iar acolo toată treaba asta cu dublă personalitate era cam dramatizată. Dar m-a fascinat. De atunci, încerc să nu ratez nici un film cu un astfel de subiect.

Revenind la Glass, acești super eroi nu sunt văzuți foarte bine de către societate. Nici măcar David (Bruce Willis) care luptă împotriva Bestiei. Prin urmare, David, Elijah și Kevin sunt internați într-un ospiciu. Nici unul dintre ei nu înțelege cum și de ce sunt acolo.  Mai mult decât atât, nu înțeleg de ce psihologul încearcă să îi facă să creadă că ei suferă de o boală și că, în realitate, nu există super eroi.

glass-film

Elijah Price este creierul diabolic din această poveste. El stă mai mult în umbră, însă își calculează foarte bine gesturile și cuvintele. Tot el este cel care pornește un conflict între David și Kevin, iar  de acolo începe haos-ul. Sincer, mă așteptam la mai multă violență în film.

Este foarte interesant cum este construit fiecare personaj și metoda prin care fiecare a ajuns să aibă puteri supranaturale. Mi-ar fi plăcut, totuși, filmul să fie mai complex. Așa, în Glass, parcă totul e pe fugă. Conflictele izbunesc brusc și se termină la fel de repede. Apoi, Fiara parcă este prea ușor domesticită. Iar Elijah, Elijah e prea absent. Înțeleg că suferă de boala oaselor fragile, dar jumătate din film stă.

glass-recenzie-film

Apoi, Ellie psihologul, e din alt film. Ba chiar mi s-a părut enervantă. Nu convinge, nici nu pare să înțeleagă povestea și trecutul fiecăruia. E ca o fetiță care l-a luat pe NU în brațe și tot ce știe să zică e „Nu sunteți super eroi”.

Filmul Glass nu este neapărat despre violență. El se axează mai mult pe ideea de diversitate și acceptare. Faptul că ești diferit nu înseamnă că ești nebun. Faptul că nu te încadrezi în anumiți parametrii nu e motiv de marginalizare. Glass încurajează stima de sine și încredere în sine. E un film bun, dacă vezi dincolo de violență sau de anumite minusuri din film. Glass are doar nota 7 pe
IMDb, dar cred că merită mai mult.

Vă las mai jos trailer-ul filmului Glass, poate vă aju

3 Replies to “Glass – Film cu super eroi”

1. Roman Nicoleta Ana Maria says: februarie 21, 2019 at 10:51 am

Multumim pentru recomandare! Imi doresc sa vad acest film,este pe placul meu🙌

1. madmoiselle says: februarie 21, 2019 at 2:19 pm

Încă mai este la cinema 🙂

2. Valeria Chertes says: martie 7, 2019 at 8:44 pm

Sunt tare curioasa cum este acest film.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*