3 luni de mers la sală. Ce rezultate observ?

sala-big-fitness

Am deja 3 luni de mers la sală. M-ați tot întrebat pe Instagram ce rezultate observ, așa că m-am gândit să vă răspund și aici, mai pe larg.

Viața mea s-a îmbunătățit semnificativ de când merg la sală. Nu credeam că voi spune asta pentru că sunt o sceptică înnăscută. Mi se părea un clișeu absolut să declar faptul că mersul la sală își oferă confort psihic și te relaxează. Veșnica întrebare din capul meu era „cum să te relaxeze din moment ce faci cardio de îți iese pe nas?”. Am găsit răspuns la această întrebare după primele săptămâni de mers la sală.

mers-la-sală

În primele două luni de mers la sală eram focusată pe un singur lucru. Să slăbesc în 6-7 kilograme. Atât consideram eu că e nevoie să slăbesc ca să fiu mulțumită de corpul meu. Mergeam zilnic la sală pentru a-mi îndeplini scopul și mă simțeam prost atunci când apărea ceva în programul meu și nu puteam ajunge la sală. Mă antrenam o oră sau două pe zi, în funcție de energia pe care o aveam. Rezultatele, însă, întârziau să apară. Am început să analizez puțin rutina mea și, apoi, am înțeles.

Degeaba mergeam și alergam 30 de minute pe bandă, îmi dădeam duhul la cycling sau făceam o oră de butt and abs, dacă eu ajungeam acasă târziu și consumam carbohidrați. Nu sunt nutriționist, nici specialist să vă spun ce dietă să urmezi atunci când mergi la sală, dar secretul nu constă în carbohidrați. Promit! Am reușit să slăbesc 3 kilograme, asta în ideea în care mâncam inclusiv cartofi prăjiți, paste, pizza și burgeri când ieșeam de la sală. Acum, însă, am început să reduc numărul de carbohidrați și sunt curioasă să văd ce efect ca avea. Dacă va avea, ha ha!

Chiar dacă am slăbit doar trei kilograme, în trei luni de mers la sală mi-am tonifiat corpul. Nu în totalitate, dar musculatura se conturează frumos. Sunt convinsă că până la vară voi vedea rezultate mai bune. Mi-am mărit rezistența la efort, acum pot lejer să particip la clase fără să mă plâng la fiecare trei secunde că nu mai pot. Pot sta în poziție de plank fără să trișez și pot face squats fără să am apoi febră musculară. Pe scurt, pot face sport fără să pic lată în secunda doi.

sală-fitness

Acum să nu vă imaginați că nu mai obosesc, doar că altfel rezist. Fără hashtag. În plus, ador antrenorii de la Big Fitness. Petra, Tatiana și Biji sunt preferații mei. E drept că am lucrat cu ei mai mult decât cu ceilalți și e posibil ca din acest motiv să fiu mai apropiată de ei. Cu Petra orice exercițiu este mai ușor și mai distractiv. Are un stil genial de a te motiva și de a crește încrederea în sine. Tatiana, deși este puțin mai autoritară, o ador. Nu este absurdă, ba chiar face glumițe în timpul antrenamentului și te lasă să iei pauză atunci când vede că efectiv nu mai poți continua exercițiul. Mi-a rămas în minte o chestie pe care a zis-o la un moment dat la o clasă de butt and abs și, de atunci, acela este motto-ul meu. „Nu o slăbești doar dacă te uiți cum celelalte fete lucrează”. Îmi place la Tatiana faptul că te responsabilizează în ceea ce privește fitness-ul și încearcă să te facă să tragi mai mult de tine. Și pe bună dreptate. Dacă vrei rezultate, dacă vrei corp drăguș, cu forme rotunde și frumoasă, păi trebuie să tragi de tine. Grăsimile nu se ard singure, nici dacă mergi la sală și te admiri în oglindă.

Și atmosfera de la clasele lui Biji este relaxată. Îmi place atenția pe care o acordă tuturor oamenilor din sală. Se vede că îi place ceea ce face și apreciez dedicarea lui. Plus că face niște joculețe la powerbands super drăguțe, ca să fie o atmosferă și mai relaxată.

big-fitness

Încă nu am apucat să ajung la TRX, dar va urma. Sunt sigură că-mi va plăcea. Între timp, continui cu câteva concluzii după trei luni de mers aproape zilnic la sală.

  1. Nu fă sport de capul tău, mai ales dacă nu prea ai făcut sală până atunci. Cel mai bine este să discuți cu un instructor prima dată, să îi explici care sunt obiectivele tale și să-ți recomande exerciții pentru grupele de mușchi vizate.
  2. Chiar dacă nu vrei să lucrezi cu un antrenor personal, încearcă să lucrezi controlat. Nu e suficient să alergi 45 de minute pe bandă, să faci 2-3 exerciții pentru brațe și să te miri de ce abdomenul nu e mai plat, iar picioarele nu sunt mai tonifiate.
  3. Dacă mergi la sală nu înseamnă că nu mai mănânci nimic. Consumă aproape orice, mai ales dacă ești gurmandă, dar în cantități mici. Deci nu băga 3 tablete de ciocolată la micul dejun, o înghețată și un tort întreg la prânz, ca să adaugi la cină două clătite și o jumătate de litru de Cola. Și nu uitați, chestia aia cu cheat day nu este în fiecare zi. Mănâncă echilibrat și mai curat poți.
  4. Bea apă și hidratează-te corespunzător.
  5. Dormi bine și respectă orele de somn.

3-luni-de-sală

De luna aceasta vreau să încep să lucrez cu antrenor personal. Nu voi renunța la clase, dar vreau să mă focusez mai mult pe anumite zone ale corpului. Și, da. Vă voi ține la curent. Între timp, orice întrebare aveți, o puteți lăsa în comentarii sau în puteți scrie pe Instagram – @madmoiselle.sarcastique, iar eu voi ține cont de ele pentru următoarele articole.

Și poate veniți și voi la Big Fitness. Mi-ar plăcea să ne antrenăm împreună.

Photo credit: Oxana Dvornic

7 Replies to “3 luni de mers la sală. Ce rezultate observ?”

  1. Valeria Chertes says: aprilie 10, 2019 at 3:03 pm

    Mulțumim pentru recomandare.

  2. Trandafir Mihaela Anabela says: aprilie 10, 2019 at 8:01 pm

    deci…mi.ar placea enorm de mult sa am determinarea ta..dar deocadata sunt total lipsita de ambitie.. 🙂 astept vara si salaltele si sapa si mersul pe jos ca acum sunt tinuta in casa de ploaie..bine..mai caut si motive 😅😆 dar o data si o data revin eu si la silueta de dinnainte de sarcina

  3. Trandafir Mihaela Anabela says: aprilie 10, 2019 at 8:02 pm

    deci…mi.ar placea enorm de mult sa am determinarea ta..dar deocadata sunt total lipsita de ambitie.. 🙂 astept vara si salaltele si sapa si mersul pe jos ca acum sunt tinuta in casa de ploaie..bine..mai caut si motive 😅😆 dar o data si o data revin eu si la silueta de dinnainte de sarcina

  4. Roman Nicoleta Ana Maria says: aprilie 11, 2019 at 8:37 am

    Draga mea ma bucur pentru tine ca totusi tu te ti de sala,cu mancatul te inteleg,si eu faceam sport si dupa bagam pizza,paste si cola la greu,apoi am inceput sa renunt la aceste placeri si sau vazut rezultate,acum am 15 kg de dat jos si la prima sarcina si la a doua am luat 30kg!La prima le am dat repede acum este foarte greu,pentru ca alaptez si chiar nu pot tine un regim regulat,incerc sa mananc cat mai sanatos!Bafta in tot ce faci si sper sa reusesti ce te ai propus!

    1. madmoiselle says: aprilie 11, 2019 at 1:27 pm

      ce tare esti! bravo!

  5. Soane Alinuta says: aprilie 11, 2019 at 7:33 pm

    Si eu tot am zis ca incep, din pacate energia e pe minus. Dupa ‘n’ treziri noaptea la cea mica, si energia cu care se trezeste baiatul dimineata, deocamdata am amanat. Tot merg eu candva … :)))

    1. madmoiselle says: aprilie 12, 2019 at 10:50 am

      E de înțeles! 😀 Lasă că tu faci sport continuu cu cei mici, nu ca mine o oră pe zi!

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*