Tonul vocii: lider în procesul de comunicare

tonul-vocii

Tonul vocii este cel care face diferența! Tonul vocii este lider în  procesul de comunicare, de aceea ar trebui să-i acordăm mai multă atenție!

De cele mai multe ori, la training-urile de comunicare se amintește faptul că, în procesul de comunicare, paraverbalul înseamnă cam 38%.

Recent am avut o discuție cu o persoană care nu înțelegea de ce e musai să fie specificat la training-uri acest procent. Nu e musai, dar știți voi oare cât de important este limbajul paraverbal? Și mai ales tonul vocii. Pe lângă ritm, pauza, accent, și alte elemente ce țin de paraverbal, tonul vocii mi se pare cel mai important.

training-comunicare

Este adevărat că sunt importante și cuvintele, dar mai mult decât atât, este important cum alegem să transmitem acele cuvinte. Și știți de ce mi se pare atât de important acest aspect? Pentru că prin tonul vocii transmitem o atitudine, arătăm modul în care ne raportăm la persoanele de lângă noi. Și, de foarte multe ori, paraverbalul este cel care dictează o discuție.

De exemplu, în timpul unei convorbiri telefonice, ne putem da seama dacă persoana de la capătul celălalt al firului este iritată, calmă, plictisită, atentă, arogantă, ironică. Putem să ne dăm seama dacă zâmbește sau nu, ne putem da seama de postura corpului.

Tonul vocii poate spune multe despre noi, despre personalitatea noastră, despre ceea ce facem în momentul respectiv.

Asa că, înainte să spui că un trainer îți amintește aceste procente degeaba și găsești aceste informații total nefolositoare, mai gândește-te o dată!

Dacă tot nu mă crezi, te invit să faci un mic exercițiu: spune aceeași frază în diferite moduri. Vezi cum se vor raporta cei din jurul tău la tine!

xoxo

 

Share on Facebook4Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
Citeste si urmatoarele articole

Lasă un răspuns