13 Reasons Why – un serial banal devenit popular peste noapte

13-reasons-why-recenzie

Despre acest serial s-a tot vorbit și s-a tot povestit, însă o părere în plus nu strică, right?!

Din punctul meu de vedere, „Thirteen Reasons Why” este un serial slab, în ciuda milioanelor de tweet-uri și postări răspândite în social media.

De ce zic că este un serial slab și banal? Imediat ajungem și aici, dar mai întâi să vă spun pe scurt povestea serialului.

Hannah este o adolescentă capricioasă și foooooarte sensibilă, care devine victima unui abuz în liceul său – formă de abuz care este prezentă în mai toate filmele și serialele americane și, din care nimeni nu a ieșit atât de șifonat precum micuța noastră Hannah. Ba mai mult, acele farse, glume proaste și zvonuri deveneau subiectul principal la întâlnirea de la 10 ani de la absolvirea liceului și se glumea pe seama acelor vremuri.

Daaar, Hannah e o drama queen, care se crede superioară colegilor ei și care are impresia că sentimentele ei valorează mai mult decât ale celorlalți. So, yeah, Hannah este un pic cam (mult) superficială și arogantă și a adunat în albumul vieții multe issue-uri  – issue-uri pe care le „rezolvă” prin sinuciderea sa. Liceul poate fi dur și dificil pentru unii – been there, done that –  dar până la sinucidere e cale lungă.

thirteen-reasons-why-serial

Povestea Hannei este relatată din două planuri temporale: prezent și trecut (perioada dinaintea sinuciderii lui Hannah). La început eram puțin confuză și îmi era greu să înțeleg acțiunea serialului, dar m-am obișnuit rapid cu această tranziție.

Fără să fac prea mult spoiler, Hannah lasă 13 casete care trebuiesc ascultate de fiecare persoană care a „ajutat” la sinuciderea ei. Persoane pe care ea le crede vinovate. Dar sunt ele vinovate? Spune Hannah adevărul în acele casete? S-ar fi schimbat ceva dacă Hannah lua atitudine? Dacă i-ar fi spus lui Clay ce simte pentru el? Well, vei afla doar dacă urmărești serialul.

Dacă asculți toate cele 13 casete, vei înțelege, probabil de ce Hannah a ales să facă acest gest. Și de ce Clay se simte vinovat. Sau poate că nu vei înțelege și vei fi indiferent. Poate că vei învăța ceva din acest serial sau poate că-l vei abandona după câteva episoade. You will never know…

Și acum să revin la întrebarea de mai sus. Thireen Reasons Why mi se pare slab pentru că nu reușește să-mi transmită nici o emoție, o fărâmă de suspans, o accelerare de puls, un fior, ceva. Nimic! Nici personajele nu m-au atras în mod deosebit, consider că puteau fi alese altele mai bune. Singurul motiv pentru care am urmărit acest serial a fost faptul că eram curioasă să-i aflu motivul Hannei de a se sinucide, însă povestea serialului nu a avut nici un impact emoțional asupra mea.

De ce zic că e banal? Pentru că nu prea se diferențiază prea mult de celelalte seriale americane cu adolescenți. Aceleași clișee. Aceleași probleme. Aceleași petreceri obosite. Singurul lucru care a dat farmec serialului a fost ideea de prezent – trecut, căci altfel serialul devenea mult prea previzibil.

Per ansamblu, serialul e ok, dar în nici un caz nu e wow.

Ați urmărit serialul? Cum vi se pare? Ce ați fi schimbat în poveste?

xoxo